wtorek, 6 października 2009

Na początek schematy


W celu wymiany żarówek podświetlających deskę rozdzielcza potrzebny będzie śrubokręt krzyżakowy i żarówki.

1. Odkręcamy 2 śrubki mocujące plastiki na bloku kierownicy


2. Odkręcamy 2 śruby mocujące plastik osłaniający licznik, – aby go wyjąc najlepiej opuścić kolumnę kierownicy ( troszkę trzeba pokombinować)




3 Odkręcamy 3 śruby mocujące licznik



4. Wyjmujemy liczniki namierzamy spalone żarówki i wymieniamy



W moim przypadku wymianie podlegały żarówki podświetlając LCD ( oznaczone kolorem czerwonym) wszystkie żarówki są w plastikowych gniazdach które wykręcamy i osadzmy jezeli zachodzi potrzeba wąsy zakręcamy w odpowiednich miejscach.

Żarówki w gniazdach (brązowe, czarne ) dostępne są np. na stacjach benzynowych te, które podświetlają LCD dostałem dopiero w sklepie z elektroniką ( pani miała jedynie niebieskie i żółte) kupiłem komplecik, ale zamontowałem niebieskie

Żarówka do gniazd (brązowe, czarne)


Żarówka do LCD ( białe orginalne - niebieskie + kapturki



Efekt końcowy


8 komentarzy:

  1. Dobry opis... też musze sie za to zabrac bo wyświetlacz ledwo juz widać w nocy. Wielkie dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  2. witam niezły opis napewno skorzystam niebawem jak się trochę cieplej zrobi:) słyszałem że takie prace trzeba wykonywać w wygodnych kapciach:) PYTANIE: jak wygląda sprawa z wymianą żaróweczek w pokrętłach od regulacji temperatury nawiewu?? i pytanie z wymiana seryjnego podsawowego kasetowego radia na nowe obsługujące zmieniarkę płyt (obie seryjne rzeczy czyli radio i zmieniarkę chcę zakupić niebawem)zastanawiam się jak to się da połączyć cze wejścia mojego starego seryjnego radia będzie pasowało do nowego i co z kablem lączącym dwa urządzenia ..pewnie takiego kabla u mnie nie ma więc musze dwa nowe urządzenia zakupić z takowym seryjnym kablem Jeśli ktoś to robił wcześniej proszę o pomoc POZDR

    OdpowiedzUsuń
  3. witam
    drodzy koledzy nie bardzo wiem jak wymienić te żaróweczki do LCD
    te inne wymieniłem i jest super

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieki wielkie swieci mi dioda od airbag i mnie strasznie irytuje musze sie jej pozbyc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej jest taki patent z kluczykiem na necie znajdziesz mi też wyskoczyła po tym mam spokój

      Usuń
  5. Witam, ktoś orientuje się ile sztuk i jakie żarówki (typ/moc) do podświetlania zegarów?

    OdpowiedzUsuń
  6. W mojej N16 3dr HB z 05/2000 były 4szt. żarówek 26262-01P40. Koszt u serwisu ok. 50zł/szt.

    Ja dał W1,2W w cenie 2,99zł/2szt.

    --AS HAPPY AS LARRY--

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń